Woensdag en vrijdag nog een stevige training op de club…

…zaterdag behaalt Katto Hesta brons op het kampioenschap voor Oost Vlaanderen. Proficiat Katto!

Op naar de Vlaamse Kampioenschappen!

Katto vocht bij de U18 in de klasse tot 57 kg, waar ze met 10 deelneemsters waren.

In haar eerste kamp kwam ze uit tegen een judoka uit Herzele. Hier nam ze onmiddellijk het initiatief en viel ze meer aan dan haar tegenstreefster. Bij een aanval van haar opponente wou Katto deze beweging overnemen, maar viel hierbij jammer genoeg op haar rug in plaats van op haar zijde. Wat verliest betekende voor deze wedstrijd. Haar tegenstandster vocht later haar finale en werd daarop provinciaal kampioen. Een treffer voor Katto omdat ze hierdoor verder kon vechten in de herkansingen.

In haar eerste herkansingswedstrijd wierp ze haar tegenstreefster al na 36” met een heupworp en liet daarop deze beweging volgen met een houdgreep (ippon).

De volgende kamp kon ze opnieuw een heupworp toepassen en dit al na 6”. Katto zat daardoor duidelijk in de goede “flow” en de kamp voor het brons won ze al na 4” en dit opnieuw met een heupworp.

Brons dus voor onze judoka en een ticket voor het Vlaams kampioenschap te Ingelmunster. Dat doorgaat uitgerekend op zondag 12 februari, of de dag dat onze club aan zijn 60ste verjaardag toe is.