Op zondag 16 oktober had de jeugdtrofee Thibaut van Roeyen plaats te Zwijndrecht. Dit is een tornooi dat bedoeld is als voorbereiding voor de judoka’s die volgend jaar promoveren. Met drie trokken ze naar Zwijndrecht: Sebastian De Vestele,  Emiel Van de Velde en Katto Hesta.

Sebastian;

Voor Sebastian was het vroeg opstaan want de weging had al plaats om 8:30 u. Hij kwam uit in de categorie tot 60 kg, waarin ze met 10 deelnemers waren.
In zijn eerste kamp was hij blijkbaar nog niet goed wakker want al snel kreeg hij -10 tegen door een beentechniek waardoor hij werd doorverwezen naar de herkansingsronde. In deze herkansing kon hij geen vuist maken tegen zijn tegenstander, want ook hier werd hij gevloerd door een buitenwaartse maaiworp.

Emiel;

Emiel werd ingedeeld in de categorie tot 66 kg en daarin waren ze met 10 judoka’s. Emiel startte sterk in zijn eerste wedstrijd en nam onmiddellijk het initiatief. Hier kon hij zijn tegenstrever naar de grond brengen, weliswaar zonder score, maar in deze handeling was zijn opponent sluwer en kon hij onze judoka in houdgreep nemen. Emiel verloor uiteindelijk deze wedstrijd maar kon spijtig genoeg niet herkansen omdat zijn tegenstander in de volgende ronde uitkwam tegen de latere finalist. Hierdoor zat zijn wedstrijddag erop.

Katto;

In de gewichtscategorie tot 57 kg waren ze met 11 deelneemsters. Nadat ze enkele weken geleden in Wachtebeke het goud had behaald, startte zij zeer gemotiveerd aan deze competitie. Dit liet ze al duidelijk blijken in haar eerste wedstrijd want na een dikke halve minuut stond er +10 achter haar naam door een overname. In de volgende kamp kwam ze op achterstaand door een beentechniek van -3, die onmiddellijk gevolgd werd door een houdgreep. Door deze verliespartij diende ze uit te komen in de herkansingsronde. Wilde ze een medaille behalen, moest ze haar volgende twee wedstrijden winnen.
De eerste herkansing verliep zeer vlot want na een minuut kon ze haar tegenstreefster vloeren met een beentechniek. Nu moest ze nog enkel haar laatste opponent verslaan voor het brons. In deze laatste kamp kwam Katto eerst op achterstand, doordat ze in een houdgreep belande. Gelukkig kon ze hieruit ontsnappen en in een volgend grondgevecht dwong ze haar tegenstreefster tot opgave door een armklem. Brons dus voor onze power-girl.

Voor de prestaties in detail:
De Vestele Sebastian: 1) -10 na 15” door o uchi gari; 2) Herkansing: -10 na 6” door o soto gari. Uitgeschakeld.
Van de Velde Emiel: 1) -10 na 20” door houdgreep. Geen herkansingen.
Hesta Katto: 1) +10 na 35” door overname ura nage; 2) -3 na 1’03” door o uchi gari, -3 na 1’13” door houdgreep; 3) Herkansingen: +10 na 59” door o soto gari; 4) -3 na 29” door houdgreep, +10 na 52” door juji gatame. BRONS.