Verschillende leeftijdsgroepen

Hieronder kunnen jullie kennismaken met de verschillende leeftijdsgroepen van de Koninklijke Judoclub van Zelzate. Alle trainingsmomenten hebben een bepaalde leeftijdsgroep als doelgroep. Zo werken we met een jeugdgroep (6-10j) en een gemengde groep van jeugd (vanaf 11 jaar) en volwassenen.  Daarnaast proberen we 1 keer per jaar een specifieke lessenreeks “judofeeling” voor kinderen uit de 3de kleuterklas te organiseren. Hiervoor zijn we nog op zoek naar een judotrainer.  In functie van de graadsverhogingen vanaf oranje gordel worden er ook technische trainingen aangeboden.

kleuter judo

Kleuters

Eén keer per jaar organiseert Koninklijke Judoclub Zelzate een lessenreeks van 5 kleutertrainingen.  Ze zijn bedoeld voor kinderen uit de derde kleuterklas. Op een speelse manier maken ze kennis met judo. Hierbij is er aandacht voor algemene motoriek, maar ook voor zelfvertrouwen, vriendschap, leren in groep en speelse methodieken. Momenteel zijn we hiervoor op zoek naar een judotrainer? Heb je interesse of ken je iemand die interesse heeft, laat het ons weten.

6 – 10-jarigen

Deze trainingen richten zich op kinderen van 6 tot en met 10 jaar oud. De nadruk ligt op de ontwikkeling van de algemene motoriek en judospecifieke vaardigheden. Er is aandacht voor lenigheid en techniek, maar zeker ook voor zelfvertrouwen, discipline en persoonsontwikkeling.

Kinderen die wat meer uitdaging willen mogen in overleg met ouders en trainers ook met de hogere leeftijdsgroep meedoen.

vollwassen voor training

+ 11-jarigen/volwassenen

Vanaf 11 jaar kan men deelnemen aan deze trainingen. Het trainingsniveau wordt stelselmatig opgedreven, de intensiteit van de trainingen ligt hoger. Zowel recreanten als wedstrijdjudoka’s kunnen hier terecht. Je conditie onderhouden of verbeteren, werken aan je zelfvertrouwen of uithouding, alle spanning eraf trainen, nieuwe vriendschappen uitbouwen,… . Alle mogelijke motieven en doelen kunnen een motivatie zijn om als recreant of op latere leeftijd van start te gaan met judo.

Wie graag het competitieve aspect van judo wil komt ook aan z’n trekken.  Techniek, lenigheid, tactisch inzicht, stabilisatietraining, krachtopbouw, looptraining, … Deze ruime variatie aan trainingsonderdelen dienen om hen voor te bereiden op de wedstrijden en hun persoonlijke doelen te bereiken.

Blijf op de hoogte!

Ontvang de laatste nieuwtjes automatisch in je mail.